maandag 31 maart 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: het vitrinekastje (de bloem)



Al tijden was er sprake van dat een mooi oud vitrinekastje dat we van schoonmoeder hadden gekregen aan de muur van de woonkamer zou komen te hangen als vitrinekastje. Mijn man, die zelf waanzinnige mooie hergebruikobjecten maakt (kijk hier maar eens: http://junkart.me/ heeft een grote vitrinekast met zijn kunst erin, dus ik mocht er best ook een. Het was in mijn ogen een beetje een we-zien-wel-project, zoals daar vele zijn in ons huishouden. Maar het fijne van mijn man is dat hij af en toe ineens zomaar het heft in eigen hand neemt en doet wat we eigenlijk wel willen maar waar we nooit aan toe komen.  Erg fijn. 

Er hing toen dus ineens een leuk vitrinekastje, met spotje erop gericht, lampje erin, plexiglas plankje zodat het onderin ook licht is. Met niets er in. Dat kon natuurlijk niet. Mijn man suggereerde om de kerstcadeaus er in te zetten maar dat was mijn eer te na. In een vitrinekastje zet je kunst. Of in ieder geval iets moois dat je zelf bedacht hebt. Niet pakketjesspul, hoe leuk ook. Ik was inmiddels overgestapt van speldjes en elastiekjes naar broches en had ontdekt hoe leuk het is om een gerbera-achtigebloem te maken van vilt. Dus kwam er een eigen ontwerp, van zo’n bloem, met een gezichtje, en een spiraal met ijzerdraad. En deze siert vanaf dat weekend de bovenste plank van ons mooie kastje. Met dank aan schoonmoeder dus. 

(En hoe die broches er uit zien, zie je woensdag)

Hier istie dan: de bloem.

in close up

en een beetje van opzij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten