maandag 24 maart 2014

Vrolijke Vilt verhaaltjes: de kerstcadeaus: mijn familie



Voor zowel mijn moeder als mijn vader maakte ik een fotolijst (ze zijn niet meer samen, dus ieder kreeg een eigen.) Mijn moeder een stevige, frisse rode, mijn vader een romantische roomwitte met kanten detail. (Hé, moet dat niet andersom zijn? Neen. Daarvoor zou je mijn ouders moeten kennen, maar neem maar van mij aan, dat ze beiden blij waren met hun cadeau)

Ok, deze heb ik zaterdag ook al geplaatst, maar had geen foto van die van mijn moeder, dus deze dan maar gerecycled... (die van mijn moeder is bijna identiek aan die van ons)
Deze en de volgende foto's zijn gemaakt met een telefoon fototoestel. Vandaar de belabberde kwaliteit. Niet alleen de kleuren zijn op deze foto behoorlijk vervormd ( het wit is gewoon roomwit, en heeft geen blauwe waas zoals lijkt op deze foto) maar hij is ook jammerlijk vaag. Oh well. Jullie hebben genoeg fantasie om dat er allemaal bij te denken, toch?




Voor mijn zus maakte ik een mobile met ganzen van heel dik, wit vilt, omdat zij iets heeft met ganzen. Helaas had ik de constructie waar de ganzen aan hingen zelf bedacht en dus viel het hele zaakje al uit elkaar voordat het cadeau was uitgepakt, maar goed. (ook geen foto van gemaakt)


Wel goed gelukt waren de regenboogviskoelkastmagneet (dat mag je aan elkaar schrijven, zoek maar op in ‘hoe bereidt je een paard’ van Frederike de Raat. Zij kan het weten.) en het figuurtje ‘roofvogelvriend’ voor mijn broer, die dol is op vissen en vogels

Kwaliteitje toch deze telefoonfoto's?...

En nog zo'n prachtige vage close up...

2 opmerkingen:

  1. Leuk die fotolijstjes.. ik neem aan dat je die uit een lap vilt hebt geknipt? Blijven ze vanzelf staan of hebben ze nog een extra ondersteuning aan de achterkant? Het roofvogelmannetje is heel lief! En natuurlijk vraag ik me na al je posts met lieve en grappige zelfgemaakte viltwondertjes weer eens af: waar haal je toch de tijd vandaan!? respect xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je op de website van atelier pippilotta zoekt naar gratis patroon dan vind je daar ook dit fotolijstje. Elk deel is gemaakt van twee stukken vilt met daartussen een stuk karton. Die festonneer je, en da's stevig genoeg. En die tijd? Vraag ik me soms ook af... Korte momentjes tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen