zaterdag 8 maart 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: De wintertak.



Op 15 december van vorig jaar, toen Sinterklaas en Zwarte piet muis alweer in hun doosje waren opgeborgen, werd het tijd om de herfsttak te verruilen voor een winters exemplaar. Omdat de herfsttak zo mooi was (in onze ogen althans) vond ik het moeilijk om deze te evenaren. Ik besloot om opnieuw een kleine extra draai te geven aan wat ik via zelfmaakpakketjes had gemaakt, en veranderde een van de herfstmuizen in een wintermuisje door hem een sjaaltje te geven en ski’s van een restje dik wit vilt. En dat ze niet een heel goede ski vorm hebben, daar moet je maar doorheen kijken, het gaat om het idee. Wat watten om sneeuw te suggereren en daar wastie dan: onze wintertak.

De koele, ingetogen, wat soberder wintertak. Past wel bij het jaargetijde

Aan elke seizoenstak hangt een soort schilderijtje met een afbeelding en stof die bij het seizoen past. Ernaast zie je het schaatsje dat middelste op school knutselde.

De grote winterelf. Het grootste figuur dat ik tot nu toe heb gemaakt. Jammer van de te donkere foto. (ben een beroerde fotograaf, sorry)

Engeltje hagelbui zittend op haar wolkje, ernaast het kleine winterfeetje. En links de reflectie van de fotograaf die de foto neemt... Ik zei al dat ik geen professional ben!

Herfstmuis is wintermuis: mutsje op, sjaal om de nek en het staartje en op (niet geheel realistische) ski's

Jongetje ijspegel; met een echte kristal in zijn hand

En natuurlijk de hartjeshanger naar eigen ontwerp.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten