zaterdag 29 maart 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: de eerste eigen ontwerpen om te verkopen (speldjes en elastiekjes)



Tsja, en toen waren de kerstcadeaus klaar, ik had mijn twee pretpakketjes gemaakt, het was nog maaaaaaanden voor het lente was, daar zat geen haast bij. En dus kon ik eindelijk die aan de oppervlakte sluimerende creativiteit een beetje ruimte geven. Want pakketjes die zijn heerlijk rustgevend en ontspannend en het is fijn om even nergens over na te hoeven denken, maar het zit niet in mij om alleen maar uit te voeren, ik wil zelf ook dingen bedenken. 

Dus bedacht ik dat ik op de duurzame fair en de kunstmarkt in mijn woonplaats niet alleen mijn spullen zou kunnen verkopen die ik al had. (dat wil zeggen mijn hergebruiktextielkunst, vooral kleren) Ik zou ook speciaal dingen kunnen maken van vilt. Gewoon kleine dingetjes (want ik had net de zomer ervoor met mezelf afgesproken dat ik niets meer apart zou ontwerpen en maken, omdat mijn andere bezigheden zoveel energie kosten), eenvoudig en snel klaar, maar wel mooi en bijzonder. En van restmateriaal natuurlijk. Ik had namelijk al het materiaal dat ik over had van de pakketjes bewaard, zonde om weg te gooien. En juist daarvan wilde ik wat kleine dingetjes maken. Creatief hergebruik, dets wot ai doe best ten slotte. En een paar avondjes bezig leverde dit op: Haarspeldjes met vilten bloemetjes. Haarspeldjes gekocht in de kringloop, vilt restjes die anders weg waren gegooid. Deze gaan voor de markten in mei en juni in de verkoop voor 1,95 per stuk, twee voor 2,50. Ben er ongeveer tien minuten tot een kwartier per speldje mee bezig. Wat vinden jullie? Redelijke prijs?

De haarspeldjes, tentoongesteld op zeer lieve en bereidwillige modellen:






En de elastiekjes. Wat zien ze er mooi uit, he, in die blonde haartjes?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten