maandag 17 maart 2014

Vrolijke Viltverhaaltjes: de kerstcadeaus: de jongste



Was het voor de middelste relatief makkelijk om iets te verzinnen, voor de jongste, een prepeuterende dreumes van (toen nog)21 maanden vond ik het weer wat moeilijker om iets te verzinnen. Tijdens mijn speurtocht naar goedkope viltpakketjes vond ik op marktplaats een pakketje voor een heel klein poppenmeisje: Lotje met haar kat. Ons kleintje had Lotje als werktitel toen ik van haar in verwachting was, en wordt nog regelmatig zo genoemd. En aangezien ze graag met het poppenhuis speelt was dit Lotje voor haar, voor in het poppenhuis.


Als tweede maakte ik voor haar een figuurtje van een blond jongetje met zwemflippers, in innige omhelzing met een dolfijn. De reden dat ik deze voor haar maakte is omdat het jongetje zijn hoofd zo liefkozend tegen de dolfijn aan heeft gelegd. Op precies dezelfde manier kan onze kleine haar hoofdje op onze schoot leggen, als plotseling knuffelmoment, tussen het spelen door.


Wat een schatje he? Net als jongste. Knuffeldiertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten