maandag 2 juni 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: mislukte ontwerpen




Vandaag een kort berichtje, wegens drukte aan het einde van het schooljaar en andere prioriteiten. Wel twee fotootjes, dit keer van ontwerpen waar ik minder tevreden over ben. Het plan was om van vilt strikjes te maken. Leuke strikjes, een beetje gevuld met fiberfil of wol en dan op een speldje of elastiekje voor in het haar. Ik had laatst een speldje gekocht bij de a.ction (3 voor 69 cent) met nephaar en een strikje, waarbij ik het haar weg wilde knippen en alleen het strikje wilde gebruiken. Het bleek echter (goh, Dieuwke, die zag je niet aan komen? Nee dus, een van mijn positieve eigenschappen vind ik mijn geloof in de mensheid die zich soms als naïviteit manifesteert) van een dusdanige naadje pet kwaliteit te zijn, dat ie binnen een halve dag uit elkaar viel, na de hele dag pijn te hebben gedaan op mijn hoofd (een spoor van blauw nephaar achterlatend door het hele huis)

Enfin, dat wilde ik dus verbeteren en ik knipte allemaal stukjes vilt, in allerlei maten, zodat ik voor mezelf, de meisjes en voor de verkoop allemaal strikjes zou hebben. Ik was echter vergeten on even te checken of mijn (in mijn hoofd vrij briljante) ontwerp wel werkte in vilt ipv in stof, zoals ik normaal doe met strikjes maken. Het antwoord laat zich raden.

Nee dus.

Ik maakte een kleine lichtblauwe, die leek meer op een hondenbot dan een strikje. Toen een grotere van (duur!) gemeleerd rood/paars vilt, was ook teleurstellend. Gelukkig vond middelste de blauwe wel leuk en oudste de rood/paarse, dus ze hebben beide een baasje gekregen. Voorlopig heb ik het echter wel even gehad met strikjes, dat snap je... 




Nou, een hartstikke leuk hondenbotje, vind je ook niet?...

Tadaa! Een strikje zonder enige strikvorm. Je moet het maar kunnen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten