zaterdag 31 mei 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: de duurzame fair van vorige week

Afgelopen maandag konden jullie het laatste ontwerp zien dat ik gemaakt had voor de duurzame fair in Roderwolde vorige week. Jammer genoeg was ik even vergeten 'm mee te nemen... Gelukkig is er over twee weken in onze eigen woonplaats een kunstmarkt waar de man en ik ieder met onze eigen kraam (maar wel gezellig naast elkaar) gaan staan.

Wat de fair van vorige week betreft, dit was toch wel een teleurstelling. Er was niet genoeg publiciteit geweest, er was in het dorp niets aangegeven en er waren maar een paar bordjes op het achteraf weggetje geplaatst, en die waren zo klein dat je met de auto moest stoppen om te zien wat er stond. Daardoor was de fair veel rustiger dan wat ik graag had gewild, en als wat mogelijk was. Want het was wel een toplocatie wat betreft uitzicht en duurzame 'feel'. Het was alleen wel in de middle of nowhere, en zonder afdoende PR, en bewegwijzering, vinden de mensen het dus niet. On top of it all was mijn kraam, samen met nog een andere kraam van een vriendelijke mevrouw, op een stukje land, achter de andere kramen geplaatst, waardoor de mensen die er waren lang niet allemaal in de gaten hadden dat er nog een hele leuke kraam was om bij te kijken. Zonde!!! In plaats van de beloofde 24 kramen waren er bovendien maar 16, en daarvan was er één lege die ik gebruikte als ruimte om workshops te kunnen geven, en een in het begin waar niets op stond behalve een stuk of vijftien tweedehands boeken. Goed, dat waren de (zeer duidelijke) minpunten. Er waren ook leuke dingen.

Er zijn in totaal zo'n honderd mensen langs geweest. Van de meeste kreeg ik positieve feedback en ik heb leuke gesprekken gehad. Ik heb voor het eerst een workshop gelukspoppetjes maken van restmateriaal. (wel aan maar één iemand en dat was ook nog mijn schoonzus, maar was een goede gelegenheid om eens uit te proberen). Er was wááááánzinnig lekkere biologische frambozen cheesecake (op duurzaam wegwerpbordje). Van de organisatie kreeg ik consumptiebonnen die ik inwisselde voor verse muntthee, van munt die geplukt werd waar ik bij stond, en kreeg ik bovendien nog een heerlijke biologische preisoep met een speltstokbroodje erbij: on the house. Ik heb voor 68 euro verkocht (dit is een beetje vertekend doordat mijn lieve schoonmoeder er op stond 30 euro te betalen voor een ketting van 13 euro, omdat ze wilde dat ik in elk geval het standgeld er uit zou krijgen) waardoor ik (na aftrek van het standgeld van 35 euro) een winst heb gemaakt van 33 euro (-2.20 voor de cheesecake = iets meer dan 30 euro) Niet waanzinnig veel, maar als je nagaat dat ik vorig jaar (niet met mijn viltspul, maar alleen met mijn kleren) eens een hele dag op de grote markt in Groningen heb gestaan op een andere duurzame markt, voor een winst van exact 10 euro dan is dit toch maar mooi 3 keer zoveel. Hopelijk in Roden over veertien dagen nog iets meer, dat zou helemaal mooi zijn, maar voorlopig klaag ik niet.

Belangrijker dan winst was het feit dat ik op een prachtige zonnige dag midden in het prachtige platteland van Noord Drenthe, op een prachtig rustig plekje een hele dag heb genoten van het gezelschap van mijn bijzonder lieve man, het weer en rust. Iets wat ik erg goed kon gebruiken in deze drukke tijd vol eindtoetsen, sollicitaties en ander stressig gedoe. Hierbij dan nog een paar plaatjes van mijn kraam (met mij erin natuurlijk), dan begrijp je wat ik bedoel.

Mooie kraam, toch? En kun je zien op wat voor mooie plek we stonden? Zalig!
Zie ik er hier een beetje trots uit? Ben ik ook!

Conclusie: niet veel verkocht, wel een leuke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten