woensdag 21 mei 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerp: de krans - work in progress

Van begin maart tot eind april maakte ik helemaal niks (nou ja, drie gebreide tasjes, maar die waren niet van vilt dus dat telt voor dit blog niet mee) Maar dat betekent niet dat ik mijn ogen niet open hou. Voor een kringloopshopaholic en viltliefhebber was de volgende vondst dan ook niet minder dan het vinden van een schat: voor 2,50 vond ik deze prachtige, grote krans, vol met schapenwol. Prachtig en ideaal om zelf iets heeeeeel moois van te maken. Misschien voor de verkoop? Maar, nee, ik vond het zelf veels te mooi! Deze ging ik zelf houden!

Zeg nou zelf, dit is toch mooi? Prachtig wild, die schapenwol, en dan dat blauw en groen bij elkaar... Ik vind het geweldig!


Groot was dan ook mijn deceptie toen manlief bij thuiskomst bijkans over zijn nek ging bij de aanblik van mijn prachtige krans. 'Schapen zijn vies. Wol is vies. Ik houd niet van vies. Dit vieze ding komt niet in mijn huis.' 'Ja, maar hij is zo mooi!' 'Nee, hij is vies. Ik wil m niet aanraken, ik wil m niet in de buurt, hij komt niet aan de muur.' 'Ja, maar in de gang dan?' 'Nee. Vies.'

Mooie boel. Eerlijk is eerlijk, meestal krijg ik in dit soort gevallen mijn zin. Mijn man houdt van mij en heeft qua inrichting bijzonder veel voor me over, maar in dit geval kon ik het echt vergeten. Na weken van stil protest, waarin ik m in de gang liet slingeren in de hoop dat ie mijn man's hart zou veroveren zoals ie bij mij had gedaan, vond ik m op een dag op mijn knutselzolder.

Dit kon niet! En tijdens een gesprek in de tuin toen we fantaseerden over een boomhut in onze tuin, waarin ik me af en toe zou kunnen terugtrekken en die ik helemaal zou mogen inrichten in mijn eigen hippie-swippie-over-de-top-vlindertjes-bloemetjes-bohemien stijl zag ik ineens mijn mooie 'vieze' krans op de deur prijken. Dat wordt zijn plaatsje! Die boomhut komt er. Misschien pas over een jaar, maar hij zal er komen, wat ik je brom. Blij nu ik er een plekje voor heb, begon ik na te denken over wat ik er mee zou kunnen doen. Wat ik besloot vertel ik nog niet. Eerst wil ik wel eens weten: wat vinden jullie ervan? Wat zal ik eens doen met deze krans? Moet ie in blauw groen blijven, of andere kleuren? Weer een mevrouw met een bloem of iets anders? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!!

1 opmerking:

  1. Ik zou het nog wel versieren met poppetjes en/of bloemetjes o.i.d. Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen