zaterdag 24 mei 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes- eigen ontwerpen (de hergebruik-gelukspoppetjes)

Op de een of andere manier had ik de hele tijd in mijn hoofd dat vandaag de duurzame fair in Roderwolde zou zijn. Maar 25 mei is natuurlijk morgen pas! Je snapt dat ik de hele week, ondanks dat ik mijn prioriteit bij mijn boek wil leggen, toch hier mee bezig ben geweest. Vooral omdat het de bedoeling is dat ik workshops ga geven. Ik weet nog steeds niet wat het beste is, dus ik neem maar van alles mee. Ik heb nog allemaal materiaal om vilten hartjeshangers mee te maken. Dat had ik nog over van een workshop die ik zou geven op mijn school, maar die niet doorging. (Vilt is niet populair onder middelbare school jeugd. Nou Ja!!) Maar vanwege het duurzame karakter van de fair wilde ik eigenlijk iets .... tja... duurzamers. Nu is hergebruik van workshoppakketjes die anders ongebruikt in de kast zouden liggen te stinken natuurlijk best duurzaam, maar iets maken van tweedehands materiaal was voor mijn gevoel nog iets beter.

Nu had ik al allemaal gelukspoppetjes gemaakt van restmateriaal. Deze verkoop ik voor 0.95 voor een simpele tot 1,95 voor een grotere met een bloem, en wil ik daarnaast als cadeautje meegeven als mensen meerdere dingen bij me kopen. Supersimpel om te maken, leuk, je maakt het met een positieve intentie (ze heten niet voor niets gelukspoppetjes) dus waarom hier niet een workshop mee geven? Of het iets is geworden met dat workshops geven (mijn eerste keer!) en met de fair in het algemeen, kun je hier op maandag lezen. In de tussentijd: Wish me luck!!!

Oh, en dit zijn er een paar: lief zijn ze, toch? En alles is restmateriaal; vilt en restjes pijperager waren over van andere projecten en zelfs de houten kraaltjes komen van de kringloop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten