maandag 19 mei 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerpen voor de verkoop (bloempot, waxinelichtjes en hanger)

Alle eigen ontwerpen die op dit blog te zien waren heb ik bijna allemaal gemaakt in de eerste twee maanden van dit jaar. Eind februari zette ik ze op de foto en vanaf begin maart begon ik dit blog. Vanaf dat moment viel de inspiratie even stil. Of beter gezegd, had ik genoeg van het constante maken ( even ter info: zelfs in de bus op weg naar mijn werk had ik viltjes en naald en draad in de hand. En hoewel dat leuke gesprekken opleverde zorgde dat vooral voor reisziekte. Iets te obsessief bezig dus. Het alles of niets principe waar Dieuwkevlinder zo goed in is)

Na de overmatige drukte waarin ik besloot dat mijn werkelijke passie op de voorgrond moet komen te staan (het schrijven dus) kwam er, terwijl ik eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiindelijk weer eens bezig ging met mijn tweede boek, een klein beetje ruimte voor het maken van wat nieuwe spulletjes. Op de zondag na de eerste koningsdag maakte ik dit trio.


Als eerste een hanger. Hier is weinig eer aan te behalen, ik kocht m voor 25 cents bij de kringloop, maakte er twee oogjes in, en zette er wat wol op die de middelste gevonden had bij het speeltuintje in de buurt (vast van iemands' sjaal afkomstig) Zo veranderde het van een leuke vlinderhanger in een klein elfje met haar eigen karaktertje. A.s. Zaterdag op de fair te koop voor 2,95.



Op koningsdag kocht ik voor 75 cent dit leuke setje waxinelichtjes (ook als vaasjes te gebruiken) en de dag erna maakte ik twee leuke kleine bloemetjes in allerlei paarstinten. De een verbinden met de ander et voila: dit is het resultaat. In de verkoop voor 3,95.


Als laatste een bloempot die ik al een tijd had. Ik vlocht er een vrolijk lintje door en bevestigde er een bloemenhoofdje aan die ook allang klaar was voor iets anders waar ik geen zin meer in had. Eerlijk gezegd vind ik het leuk om te kijken aan hoeveel verschillende dingen ik een vilten bmoem kan vastmaken. Deze combi werkt best goed, toch? Te koop voor 4,95.


Al met al niet slecht voor twee uurtjes werk. Maar de volgende dag ging ik weer keurig verder met het boek. First thing first ten slotte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten