vrijdag 5 september 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: grand opening!

De oplettende lezertjes onder jullie kunnen zich misschien nog herinneren dat ik ergens in juni sprak over voor de laatste keer meedoen aan een markt. Om zo nog eenmaal te bekijken of het de moeite (tijd, geld, energie) loont om een hele dag op een markt te staan om mijn spullen te verkopen. Niet lang daarna echter wist ik met zekerheid dat ik in mijn nieuwe baan een stuk meer zou moeten gaan werken. En zou de markt rond deze tijd plaatsvinden, nu ik net begonnen ben bij die nieuwe school. Dat is altijd een intensieve tijd, en ik besloot al snel dat niet meer te willen. Ik sluit niets uit voor de toekomst, maar deze markt wilde ik in elk geval niet. Maar wat dan wel?

Een tijdje speelde ik met het idee om een Etsy winkeltje te beginnen om zo alle spullen die maak (en heb gemaakt ook vooral: wat een voorraad heb ik toch!!) te kunnen verkopen. Maar ik heb dat alles al eens gedaan, ooit voor mijn moeder, en ik weet dat dat heel veel tijd en moeite kost om te plaatsen en het ook nog eens verbazingwekkend weinig oplevert. It ain't worth the effort. Denk ik.

Maar toch he.. Het bleef kriebelen. Een echte webshop daar wil ik me niet aan wagen, maar ik wil best kijken of ik toch niet digitaal wat kan verkopen. Dus... Wat bedacht ik? (Je voelt 'm vast al aankomen, al was het alleen al door de titel van dit stukje) Ik heb een pagina aangemaakt op dit blog, rechts bovenin. Neem er eens een kijkje, zou ik zeggen.

Mijn bedoeling van mijn niet geheel professionele wepsjop (vandaar de eveneens niet geheel professionele spelling) (Uiteindelijk ben ik toch vooral een woordkunstenaar, dat merk je) is om te kijken of ik mensen blij kan maken met al mijn vilten spulletjes, en zo geld bij elkaar kan krijgen voor mijn goede doel, en voor de reis die ik heel graag wil maken met oudste over een jaar of twee en half, drie. Geen lange reis hoor, we willen gewoon graag met z'n twee een paar dagen (lang weekend, midweek) naar Londen. Dat is iets dat we niet zomaar bij elkaar hebben en dus spaarde ik van de winst van de paar markten waar ik stond. Nu ik deze (in elk geval tijdelijk) heb ingewisseld voor een blog-wepsjop hoop ik op deze manier wat extra's bij elkaar te krijgen.Bovendien wil ik heel graag met al mijn meisjes volgend jaar herfstvakantie naar de E.fteling. Ook geen goedkoop grapje. Voor al deze zaken hoop ik te kunnen sparen door via mijn wepsjop te verkopen. Dus iedereen die van originele, zelfgemaakte, duurzame en betaalbare spulletjes (of cadeautjes) houdt, je weet waar je voortaan moet kijken!

Ooit ben ik begonnen met een kledinglijn, die ik verkocht op kledingexposities. Mijn oudste was toen anderhalf, inmiddels bijna veertien. Er zijn dus heel wat jaren verstreken. Inmiddels heb ik een totaal ander leven en maak ik ook geheel andere spullen, nog wel steeds (voornamelijk) op recyclebasis. Wat vooral ook gebleven is, is het plezier dat ik eraan beleef als ik ze maak, en het plezier dat anderen er (hopelijk) later aan hebben. Dit wil ik graag delen, en dus hou ik de prijzen laag en doneer ik een deel van de winst aan een doel dat mij na aan het hart ligt. Daarom ook een spetterende openingsaanbieding! De komende drie weken krijgt iedereen die iets bij mijn wepsjop besteld (kijk op de wepsjoppagina, en klik op de link van het artikel dat je wilt kopen) maar liefst 20 procent korting op alles dat ik te koop aanbiedt. Daarnaast krijgt iedereen tot en met 28 september een gratis verrassing bij elke bestelling.

Overigens zal ik op dit blog  voortaan eenmaal in de drie weken op maandag een nieuw bericht plaatsen, gerelateerd aan de wepsjop, met nieuwe artikelen, aanbiedingen en de stand van zaken.

Voor nu........................

                                    .....................................................verklaar ik de wepsjop voor geopend!


Have fun shopping, folks! (En laat me vooral weten wat je van mijn spullen vind, of als er iets is dat je mist in het aanbod!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten