woensdag 24 september 2014

Vrolijke Non Vilt verhaaltjes: de paars-groene cape


In de categorie non vilt verhaaltjes hier mijn laatste haakproject. Hoewel ik hierna nog wel eens een klein bloemetje heb gehaakt maakte ik nooit weer zoiets groots. De reden hiervoor ik dat ik zo  intensief met deze cape bezig ben geweest, in de kerstvakantie 2012, dat ik een enorme pijnlijke schouderblessure heb opgelopen. Ik ben hiervoor in 2013 verschillende malen bij de fysiotherapeut geweest (hielp niks) en uiteindelijk bracht een dry needling behandeling bij een arts in de complementaire geneeskunde tussen augustus en oktober 2013 verlichting. De pijn is inmiddels weg, maar ik kan mijn rechterschouder nog steeds niet helemaal optimaal bewegen. Allemaal mijn eigen schuld, want die overbelasting deed ik helemaal zelf.

In een dag of twee, drie haakte ik zo'n 25 uur, waarvan telkens 4 tot 5 uur achter elkaar, bijna zonder pauze. De man was uit logeren met de kinderen dus had ik even de kans om ongestoord bezig te gaan.  Pauze nemen is nooit mijn hobby (of ik ga door, of ik stort in, een middenweg is vaak lastig. Hoewel ik er tegenwoordig steeds beter in word gelukkig. Dat is vooral te danken aan de goede invloed van De Man.)

Na die tijd was de cape af, en de schouder aan gort. Om mezelf tegen dit soort overdaad te beschermen haak ik dus niet meer, maar zoek ik mijn creatieve uitlaatklep in viltzaken. Maar toch ben ik, ondanks alles, blij met het resultaat. Want dat mag er best zijn. Vind ik dan.


Een fotomodel zal ik nooit worden, maar het gaat gelukkig om de cape.

De cape kan dicht met een rits. En ik heb er kleine stukjes nepbont in verwerkt, dat is dat paarse harige spul.

en hij heeft een capuchon van groen nepbont. (en nee, ik had niet teveel gderonken, ik ben gewoon goed in ogen dicht doen als er een foto genomen wordt. Heel goed. Echt. Heel. Erg. Goed.)

Achterkant met capuchon op.

En met capuchon af.

Het binnenste deel van de achterkant is een tafelkleed uit de jaren 70/80, waar ik een maan en een uil op gehaakt heb en de rest van de cape eraan vast gehaakt.

1 opmerking:

  1. Prachtig. Ik had je willen vragen of je voor mijn een muts oid zou willen haken. Als ik mijn haar weer ga laten groeien is zo'n gehaakt hoedje wel leuk maar gezien je schouder lijkt me dit geen goed idee. Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen