woensdag 10 september 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerpen - de tassenhanger

In de zomervakantie had ik wat meer tijd en maakte ik voor het eerst in tijden weer wat nieuwe dingen. Ik had een aantal maanden daarvoor zelf een tassenhanger proberen te maken, maar was nooit honderd procent tevreden geweest over het resultaat. Toen de hanger ook nog uit elkaar begon te vallen schaarde ik hem definitief onder de noemer 'mislukt' en kreeg ik het idee om een nieuwe te maken.

Op familiebezoek kocht ik in Sneek bij de Jan Sikkens allemaal mooi kant en lint en maakte ik met wat rest vilt en wat nieuw vilt van de Devo in dezelfde stad een tassenhanger in koel blauw en paars. Dit ging niet zomaar. Ik had namelijk heel wat kraaltjes en hangertjes over de eerste tassenhanger (met dank aan mijn schoonzus die van de kraaltjes is: kijk hier maar eens!) en had niet te weinig kant en lint (lees: voor bijna 10 euro) gekocht. Ik ben slecht in kiezen. Heel, heeeeel slecht in kiezen. Dus besloot ik er meer te maken. Een stuk of drie, vier. Dan zou ik de mooiste eruit kiezen en houden en de rest bewaren voor de verkoop of om cadeau te doen. Die 3, 4 werden er 5 en tijdens het maken bleek dat ik zoveel had dat ik er wel tien kon maken. Ik moest me inhouden, het was immers vakantie en ineens was ik zo druk met het maken, dat ik nog nauwelijks aan ontspanning toe kwam. Ik maakte alleen deze - en lastte toen een pauze in.

Tassenhanger aan tas.
Het zijn dus drie vilten hartjes, veel lint en kant en een boeddha hangertje die ik over had.
Hier zie je het derde hartje wat beter.
En wie zegt dat je een tassenhanger alleen aan een tas kunt hangen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten