zaterdag 16 augustus 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: Kijkje in de keuken, deel 2

Twee weken geleden kon je de helft van mijn voorraad in mijn viltvoorraadkast bekijken. Ik bekende toen dat hier maar de helft van mijn gehele voorraad in zat, en dat de andere helft in losse vorm door de woonkamer slingert. Vandaag het pijnlijke bewijs.

Hier zie je mijn mand met kant en klare pakketjes (plus nog wat breispullen)

En hier alle losse dozen, blikken et cetera. De foto is van een afstandje genomen, maar het is echt heel veel!!


Het is vooral heel veel vilt (goh), workshopspul, zelfmaakpakketjes, gelukspoppetjes, wol om haar mee te maken, applicaties, lint, borduurwol en nog heeeeeeeel wat meer. Impressive, huh?!

In close up het vilt
Kijk, hier word ik nou blij van!
 en een close upje van de haartjeswol:

                    De mooie paarse en kleine plukjes geel en oranje zijn heerlijk zachte en befaamde merinowol.                              Persoonlijk houd ik erg van wesleydale wol, vanwege de prachtige krulletjes. Dat is de bruine wol vooraan en (slecht te zien wegens nog in een zakje) witte rechts daarvan. En dan nog wat restjes in andere zakjes. Dit bewaar ik in mijn mooie ronde Sarah Kay blikje.

In onze woonkamer staan maar liefst drie poeven. In een ervan kun je dit zien als de deksel ervan af gehaald wordt:
Hier zitten vooral zakjes met borduurgaren in. En andere wol. En lintjes. En restjes. En aaaaaaaaah! Veel dus.
Na mijn berichtje twee weken geleden is dit iets veranderd, ik ben inderdaad aan het opruimen gegaan en de voorraad is nu iets minder rommelig. Iets. Maar het blijft moeilijk. Netjes betekend voor mij dat ik dingen vergeet, en rommelig zorgt voor inspiratie. Zo blijft het schipperen.

En hoe zit dat bij jullie? Welke rommel zouden jullie wel willen aanpakken maar doe je uiteindelijk toch niet? En wat is belangrijker: lekker bezig of een rustig huis zonder losse rommeltjes? Lukt het jullie een tussenweg te vinden hierin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten