woensdag 27 augustus 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerp - de krans, work in progress, deel 24


Vandaag terugblikken. (Hou je vast, want er volgen veel foto"s!) Eerst op alle losse elementen behalve het meisje. zo waren daar als eerste de bloemen die ze vasthoudt.


De bloemblaadjes en de bloemenharten allemaal nog los, net geknipt.


Alles aan elkaar genaaid


De bloemstengels, mét blaadjes.


De bloemen af, met zaadjes erin.
Toen kwam de vlinder.

Net alles geknipt, alle onderdelen los.
De vlinder nog los.

En zo zag ie er uit toen ie af was

Van de bovenkant

En zo van de zijkant.
 En daarna kwamen de minimandala's. Ik laat hier nu alleen de zomermandala zien, want die hangt op dit moment in de krans.
stukje heel stevig ijzerdraad.

Stuk paars sprookjesvilt eromheen en uiteinden aan elkaar vast.

Dit maakte ik voor erin.

Zomerse minimandala in de paarse wisselring

En om het pizza-achtige er wat af te krijgen voegde ik een vilten bloem toe in het midden. Klaar!
Daarna kwam, als laatste element, een soort vlaggenslinger.

Tapasstokjes

Met vilt en schaar en draad

Vlaggetjes en letters knippen

Dit werd versie 1

Versie 2, met draad om de stokjes

Versie 3, stokjes zijn nu bloemetjes.


Eigenlijk zou ik vandaag ook nog de opbouw van de pop, Sinead, laten zien. Maar da's misschien wat overkill. Daarom aanstaande vrijdag een ingelaste extra aflevering, waarin ik terugblik op het ontstaan van mijn roodbruine meisje met de blauw/blonde lok. En zaterdag natuurlijk de ontknoping, met de al-ler-laat-ste foto in dit viltvervolgverhaaltje. Bloedstollend spannend, dat snappen jullie ;) (Want er volgt nog een verrassende onknoping, dat kan ik alvast voorspellen!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten