woensdag 20 augustus 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerp - de krans, work in progress, deel 22

Opnieuw een blogbericht in het teken van de krans die in progress was en nu met rasse schreden zijn voltooing nadert. Vandaag zie je hoe de krans er uit ziet, mét vilten minimandalahanger en de welkomvlaggetjes.



Zo zag ie er toen uit. Alleen nog haar op het koppie en klaar. Ik liet het resultaat zien aan De Man en zijn reactie was: 'Mooi. Leuk zo'n pizza in de krans.' Pizza?!? Pardon?! Dit kon niet! Dus veranderde ik nog iets aan de minimandala:

zo, met zo;n bloenetje in het centrum is het pizza-achtige er wel af, toch?

En voegde ik daarnaast wat draad toe aan de vlaggenlijn:



Zodat dit het was:




Hierna maakte ik het meisje af en was ik klaar voor de fotosessie voor de laatste aflevering van dit vervolgverhaaltje. Eind goed, al goed.

Althans... Was ie nou echt af? Hmmm... Ik was niet overtuigd. Niet helemaal. Ik weet dat veel kunstenaars geloven in kill your darlings. En als ik schrijf doe ik dat zeker, schrijven is schrappen. Maar vilten is toevoegen. Vind ik dan. Dus. He?
Kortom, ondanks alles miste er iets. Maar wat dan? Toen viel mijn oog op een klein bloemetje dat ik ooit eens maakte voor iets anders. En verzon ik dit.


Ja! Dat was het! Alleen zat ik nu met het punt van het tweede stokje. Die was nu ineens wel erg leeg. daar moest ook nog iets op. Een bloemetje. Moest ik dan nog zo'n gerbera-achtig bloemetje doen? Precies zo'n zelfde, met roze en rood? Maar nee, dat werd wat al te gortig, met die twee grote bloemen die het meisje ook nog vasthoud. Toen viel mijn oog ineens op mijn lievelingsbloem die ik ergens zag. Dat werd het, maar dan wel met een kleine Dieuwkevlindertwist. Wat ik bedacht? Nou, dit:
Een paarse narcis? Een paarse narcis.
Eindresultaat vlaggetjes. Ten minste, ik denk dat dit het eindresultaat is. Met mij weet je het natuurlijk nooit zeker.

Best leuk, al zeg ik het zelf. (en als je vind dat ik mijn eigen horn teveel toot, laat vooral eens een reactie achter, is helemaal niet erg)

Volgende week is de finale!Maandag zie je hoe Sinead veranderd in Siobhon, ofwel hoe de kaalkoppige bloemenmevrouw haar blote hoofd inruilt voor een hoofd met haar (Oh, Dieuwke, wat voor kleur haar zou ze hebben? Wat een spanning!) Woensdag volgt een terugblik op het hele proces en op zaterdag een extra lange aflevering waarin je kunt zien (EIN!DE!LIJK!!) hoe de krans er uiteindelijk uit is komen te zien. Ik weet het al, zaterdag over een week kunnen jullie het ook zien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten