zaterdag 2 augustus 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: een kijkje in de keuken

Omdat ik me kan voorstellen dat jullie bij het lezen van mijn wilde vilt avonturen af en toe razend nieuwsgierig zijn naar hoe mijn maaksels tot stand komen volgt nu een kijkje achter de schermen. In het work in progress vervolg verhaal dat tegenwoordig twee keer te volgen is kun je al langzaam iets zien ontstaan en zie je af en toe hoe ik bepaalde dingen maak.

Vandaag geef ik nog meer een kijkje in de keuken en laat ik zien hoe mijn voorraad er uit ziet. Die voorraad waarin zoveel dingen zitten dat ik soms vergeet hoeveel leuks ik heb en waardoor ik altijd weer geïnspireerd word.

Als eerste de bovenste la van mijn viltkast. Deze kast bevat bijna alleen spullen van mij, voor het maken van mijn vilten moois. Die la ziet er op dit moment dus zo uit:



Wat er in zit? Nou, pastelkrijt voor het maken van mooie rooie wangetjes, kleurpotloden voor het tekenen van oogjes en mondjes op de figuurtjes. Alsmede: ijzerdraad met ijzerdraad knipschaar, een verpakking lelijk, synthetisch vilt van de A.ction, mislukte ketting, een knutselpakketje van de kringloop met veertjes, chenilledraad en ijzerdraad, zakjes met restjes vilt, pot met glazen kraaltjes, een houten kralen ketting (die sloop ik en de kleine kraaltjes worden handjes en voetjes van mijn gelukspoppetje en nog veel meer. Onder andere een cd van Omnia. Google die maar eens. Leuke muziek.

Onder deze la zit nog een hele kast. Met inhoud. Deze inhoud om precies te zijn:

Niet alles hierin is voor het vilten. In het houten doosje linksboven zitten andere dingen en in de blauwe tas linksonder zit verf. Voor de rest is het viltvoorraad. En nog wat doosjes met kralen van middelste.

Wat hier in zit? Nou, vogelhuisjes. Logisch. (heb ik nog een plan voor, zodra ik die uitvoer zie je het hier) Alsmede lege kransen om nog verder te decoreren, een doos met nepbont en andere stofjes, en zak met fyberfill, vulwol en lintwol, resten vilt, doosjes met linten en een vilten lampion die middelste vorig jaar november maakte voor sint Maarten. Ook daar heb ik een plan voor waar ik nu niet verder op in ga  maar die hier ter zijner tijd te zien zal zijn. In close up zie je mijn laatjes opbergsysteem wat beter:

Hierin zie je mijn kleine restjes vilt, chenilledraad, huidkleurig tricot, lintjes, patroontjes, koelkastmagneetjes, haarspeldjes, brochespeldjes, klosjes naaigaren en nog veel meer. Oh en in de zak vulwol (naast de laatjeskastjes) zie ik ook de roze krulletjeswol waar ik mooie haartjes mee kan maken. Ik hartje Wensleydalekrulletjeswol!

Nu zou je denken dat ik me hier prima mee zou redden, met zoveel opbergmogelijkheden, maar neen. Ik denk dat dit ongeveer de helft is wat ik heb, de rest zit in losse bakken, blikken, poef en mand die door de woonkamer slingeren. Arme meneer Dieuwkevlinder... Je snapt dat deze hier af en toe horendol van wordt. De rest van die voorraad laat ik een andere keer wel eens zien, maar hoe zit dat met jullie? Hoeveel voorraad aan hobbyspullen slingeren bij jullie door huis? Of wordt er niet geknutseld bij jullie thuis? Hoe dan ook, ik wens iedereen een fijn weekend. Ik ga maar eens opruimen denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten