zaterdag 29 november 2014

Vrolijke Viltenring Verhaaltjes: nieuwe ringen! It giet oan!

In de laatste week van de zomervakantie was ik alweer druk aan het werk: bijles, mijn nieuwe werk, grammatica, voorbereiden, druk, druk, druk. Je kent het. Dat weekend was ik echter vrij. (Echt vrij, dan doe ik ook he.le.maal.niets. Hollen of stilstaan, mijn favoriete tempo.) Op zaterdag maakte ik drie  nieuwe viltringen, op zondag weer drie, en ik las ook nog een heul dik boek uit. Dat boek daar zal ik je niet mee vermoeien (maar was wel tof! The crimson petal and the white, van Michel Faber, een aanrader.), maar de ringen die laat ik de komende paar dagen zien. De weken daarna maakte ik er nog 4, dus er is weer een nieuwe serie van tien. Daarvan zullen er zo'n 8 in de wepsjop belanden.

De eerste maakte ik met hele mooie donkergrijze kraaltjes die ik van een armband van de kringloop afhaalde (de armband overleed bij die bezigheid. Soms is een einde een nieuw begin)



Dit moest een close up van de ring zijn. In plaats daarvan is de hand scherp en de ring niet. Het is niet anders.

De tweede maakte ik met dezelfde grijze kralen, maar nu kwam er een metalen kraal met triskel er boven op. Een stevige, robuuste bonbonring, ik wist niet dat het kon!






Die triskelkraal, daar had ik er twee van. Hoe de derde ring, met zo'n zelfde triskelkraal, er uit ziet? Dat zie je over een dag of wat.

Als uitsmijter beide ringen nogmaals in een doosje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten