woensdag 26 november 2014

Vrolijke Non Vilt Verhaaltjes: Agenda

Vandaag laat ik de agenda zien die ik opflufte van saaie h.ema agenda tot een fullblown- antroposofischdocentwaardige-creabea- agenda.

Dit is 'em:

 Wat ik deed: Ik nam de grootste agenda met harde kaft die ik kon vinden bij de h.ema. Ik nam lapjes (heel) oude (gordijn) stof, in oranje, paars en roze, hier maakte ik een vierkante lap van die ik met textiellijm aan de agenda vastmaakte.

Toen nam ik een oud notitieboek wat ik nog had, verwijderde alle beschreven bladzijden, zodat ongeveer de helft van het notitieboek (in volume en bladzijden) overbleef. Het notitieboek bekleedde ik op dezelfde wijze als de agenda, nu met dunne stof die ik versierde met mooi lint en band. Ik maakte twee lintjes vast tussen nieuwe bekleding en notitieboek zodat ik het boek dicht kon knopen.

Ik pakte het cijferschrift dat ik afgelopen schooljaar van een collega Frans gekocht had (cijferschrift is een groot schrift waarin je van elke klas cijfers en andersoortige administratie kunt bijhouden. Nog nooit gezien in Nederland, maar wel in Frankrijk te vinden dus. En erg handig voor een docent!) Ik verwijderde de pagina's van het afgelopen jaar zodat ik een blanco schrift overhield voor volgende ja(a)r(en).

Dit cijferschrift stopte ik voorin het notitieboek (omdat deze door minder bladzijden minder dik was geworden, pastte het cijferschrift er perfect in) Ik maakte wat lintjes, kraaltjes en bedeltjes vast aan het lintje van de agenda, deed het elastiek van de agenda naar achter, over het notitieboek en de eerste pagina van het cijferschrift heen, bevestigde nog een extra elastiek op dezelfde manier et voila!

Op een handige manier heb ik een boek waarin mijn agenda zit, alle cijfer en leerling administratie en een notitieboek voor aantekeningen en todolijstjes (die deed ik het afgelopen jaar telkens op losse blaadjes, die vervolgens wegraakten) Dit is makkelijk, overzichtelijk, en het ziet er nog leuk uit ook!


Doordat het cijferschrift niet vastzit aan de andere twee kan ik de volle bladzijden volgend jaar verwijderen en het cijferschrift nog een jaar gebruiken. (Dat is spaarzaamheid, geinspireerd door het feit dat ik geen idee heb hoe ik aan een nieuwe moet komen, aangezien ik geen contact meer heb met de betreffende collega van wie ik m vorig jaar kon kopen.)

Geeft mij een goed gevoel om mezelf op verschillende mannieren voor te bereiden op nieuwe dingen, zoals in dit geval een nieuw school (=werk) jaar op een nieuwe school. En ik hou van mooie spullen. Krijg ik zo vanzelf zin om te werken, als het met zoiets moois mag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten