zaterdag 22 november 2014

Vrolijke Nietzelfgemaakte Vil Verhaaltjes: de froulju fan rembrandt

Voor de verandering eens iets over wat iemand anders voor moois maakte. Dit jaar ontbrak het me aan tijd om zelf iets voor Sinterklaas te maken. (Decoratie bedoel ik) Iets met prioriteiten. (Wat die prioriteiten betreft, kijk hier eens, gaat over het nieuwe boek dat ik aan het schrijven ben! ;) )

Vorig jaar had ik al twee muisjes gemaakt, dus worden dit jaar gerecycled op de seizoenstak:



Maar ik wilde iets nieuws. Ik had vorig jaar bij de kringloop een rode krans gevonden en dat moest een sinterklaasachtige krans worden. En ik had ook nog een decoratiebol waar iets in paste. Maar wat dan? En hoe?

Tijdens een speurtocht door good old Marktpl.ats vond ik een mevrouw die hele mooie en goedkope vilten creaties maakt. Weer hele andere dan wat ik maak, meer traditionelere antroposofische / seizoensfiguurtjes. Maar ze zijn prachtig, precies wat ik zocht en niet te duur. Daarbij komt ze ook nog eens uit Friesland en heeft ze een prachtige Friese naam voor haar webwinkeltje. Als geboren en getogen Sneker, die met veel plezier nu in Noord Drenthe woont maar haar eigen stadje nog weleens mist, sprak dit stukje chauvinisme mij ook wel aan (ach ja, geen mens is perfect, toch?)

Ik kocht bij haar een klein sinterklaasje, een muziekpietje, twee jutezakjes en een paar losse cadeautjes. Wat ik er van maakte was dit:








Ben je nou ook nieuwsgierig wat deze Friese mevrouw nog meer maakt, kijk dan eens op haar site:
www.defrouljufanrembrandt.nl (en waarom dit zo heet? Ik verklap het niet, maar laten we zeggen dat ze een hele mooie, bijzondere naam heeft!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten