woensdag 17 december 2014

Vrolijke vilt verhaaltjes: herfstvakantieklusjes: sugarskull ringen!

Zo vlak na de zomervakantie had ik een hele voorraad nieuwe kraaltjes en bedeltjes gekocht voor mijn bonbonringen en tassenhangers. Nog steeds is hergebruik de basis van wat ik maak, zo maakte ik de bonbonringen van mijn vorige berichtje met glaskralen en andere kralen van sloopkettingen van de kringloop. maar het is fijn om deze steeds wisselende voorraad aan te vullen met nieuwe en aparte kralen. Zo lang de verhouding maar 50-50 is heb ik daar geen enkel probleem mee.

Ik vond bij een kralenwebsite ontzettend leuke doodshoofdkralen. Ik ben gothic genoeg om de schoonheid hiervan in te zien (en bovendien Tim Burton en burlesque fan) dus moesten er een paar ringen met een dosis humor komen. Macabere humor. Zo wordt het concept bonbonring naar een ander niveau getild: van bonbon naar sugar skull! (en wat een sugar skull is? google maar eens op dia de las muertos)

Numero uno



Roomwitte viltkraal, op een ondergrond van blauw gemeleerd sprookjesvilt, versierd met donkergrijze, auqua blauwe en felblauwe galskaarljes en een aquablauwe doodshoofdkraal. Mooi man!

et due:
Als je kijkt, zie ik dat ik hier even gewisseld ben van model. Jongste wilde ook dat er een foto gemaakt werd van haar hand. Ik hou van deze tegenstelling van een prachtig tweejarig handje en mijn sugar skull ring.


Hier weer het vaste handmodel. De ring is van een donkerpaarse viltkraal op een ondergrond van warm rood, versierd met rode en heel lichtpaarse glas kraal en natuurlijk een rode doodshoofdkraal.

En deze vond ik weer zo mooi dat ik m zelf wilde houden. Lekker commercieel inzicht, Dieuwkevlinder! (die ander is wel te koop trouwens, 5,95, binnenkort in de wepsjop. Of eerder de jouwe als je een reactie achterlaat. Ik heb meer van deze kralen, kan dus ook 1 op bestelling maken, in de kleuren die jij leuk vind. Voor dezelfde lage prijs)
  En dan de oogst, van alle ringen die ik tot nu toe maakte, keurig bij elkaar.

Leuk, foto's maken met tweejarigen die er mee willen spelen. Nu niet, lieverd, mama maakt een foto...

Ziet er vrolijk uit toch? Nu kijken of ik het bakje leeg krijg, zodat we een vollere spaarpot krijgen en ons tripje een stap dichterbij komt!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten