woensdag 31 december 2014

Vrolijke Non Vilt Verhaaltjes: de kerstcadeaus! (mislukte kaarsen)

Dames en heren, in de categorie lullige cadeautjes presenteer ik u vandaag, op deze laatste dag van het jaar des heren 2014:



Ofwel mislukte kaarsen.

Je weet misschien nog de kaarsen in kop en schotel die manlief en ik maakten voor de kunstmarkt in mijn woonplaats afgelopen. We verkochten er toen maar liefst twee, de rest

deze weet je nog?
staan nog steeds te koop in de wepsjop hierboven, naast de startpagina. Die middag had ik zoveel lol in het kaarsen smelten en nieuwe kaarsjes maken dat ik ook een paar regenboogkaarsen maakte:

ook deze zijn nog te koop trouwens.


telkens een klein laagje in een bepaalde kleur en zo opbouwen naar regenboog effect. De eerste kaars die je net zag was een kaars die uit drie kleuren bestaat, namelijk paars, donkerblauw en groen. Alleen bleek na stolling A. het potlood die het lontje recht moest houden in de kaars te hebben gelegen, waardoor de bovenkant beschadigd was en B. de kleuren nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, zodat het een beschadigde, nogal sombere, donkere niet echt mooie kaars is geworden.

Een perfect lullig cadeautje dus. En ik heb 'm gegeven aan diegene die ik het liefste een lullig cadeautje mag geven: mijn uiterst lieve kleine broertje. (Al is hij inmiddels 5 cm langer dan ik en over de dertig, sommige dingen veranderen niet) Om het plaatje helemaal af te maken deed ik deze er nog bij:

Een aardewerken weet-ik-niet-precies die ik in de tuin vond met een restje blauwe kaars, met daarin een klein wit kaarsje. Scheef. Op z'n Dieuwkevlinders. Maar wel met alle liefde gegeven!
Iets minder mislukte cadeaus (die waren er ook hoor!) een volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten