zaterdag 20 december 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: Bloemenkrans extra

Soms he, soms.. Dan twijfel ik wel eens aan mezelf. Aan hoe mijn hersenen werken. Of beter: mijn geheugen. Vond ik een paar maanden geleden een prachtige paarse broche die ik ooit gemaakt had, opgeborgen en daarna volledig was vergeten, een paar weken daarna vond ik de bijpassende haarspeld. En pas op het moment dat ik ze weer terugvond herinnerde ik me dat ik ze had. Daarvoor was ik ze niet eens kwijt geweest. Gewoon ineens Poef! verdwenen uit mijn geheugen. Zomaar. Ik snap niet hoe dat kan.

Maar het gebeurde me potdoppie dus weer! Ik had in mijn hoofd dat ik voor mezelf een bloemenkrans wilde maken, al heeel lang. Afgelopen zomer kwam het er eindelijk van. Dacht ik. Tot ik vandaag ineens een andere bloemenkrans vond! Had ik, een jaar geleden ofzo, er al een gemaakt, opgeborgen (want had in mijn hoofd dat ik hem wilde gebruiken voor een nieuwe Castlefest outfit, en daar hadden we dit jaar geen geld voor) (voor het festival, een nieuwe outfit had waarschijnlijk wel gelukt, maar was dus niet nodig, dus niet gemaakt) en Poef! Compleet uit mijn geheugen verdwenen. Toen ik met mijn nieuwe bloemenkranshaarband bezig was had ik af en toe wel een vage gedachte, dat ik eerder van plan was om zoiets te maken, maar dan met rozen als bloemen, maar ik was er van overtuigd dat ik dat nog niet had gedaan.

How wrong I was! Hier is ie, bloemenkrans in verschillende kleuren roze en rood:

model 1 showt de achterkant

de ene zijkant

de andere zijkant

En hier hebben we model 2 met de krans van de voorkant



Omdat ik deze krans maakte in de tijd voor mijn kleuradvies, heb ik m gemaakt met kleuren die mij niet flatteren (lichtroze en felrood ain't my thang any more...) en dus zal ik m, ondanks dat ik m wel mooi vind, niet zelf dragen. Maar ik zet m wel in de wepsjop binnenkort. Hopelijk heeft deze krans zijn langste tijd werkeloos in de kast liggend gehad en wordt ie gekocht door iemand die m vaak zal dragen.

Alleen dat hoofd van mij... Of dat ooit nog beter word? Ik weet het niet. Aan de andere kant maakt het mijn leven wel avontuurlijk. Je weet maar nooit wat ik nog eens in mijn kasten tegen kom... ;)

1 opmerking: