maandag 15 december 2014

Vrolijke vilt verhaaltjes: herfstvakantieklusjes: nieuwe ringen (in opdracht!)

In de herfstvakantie kwam ik er ook aan toe om nieuwe ringen te maken. In opdracht dit keer. Iemand had mijn triskelring gezien
Deze, weet je nog wel? Die draag ik een paar keer per week. Blij mee!
en wilde ook graag een vilten bonbonring. Maar dan wel in wat natuurlijker, aardekleuren: grijs, roomwit, beige, bruin misschien. Blauw mocht ook. Maar groen dan weer niet. Ik liet mijn fantasie er op los en maakte er een aantal. Hier koos zij de ring uit die ze het mooist vond.

Ring 1:



Een donkergrijze kraal op een ondergrond van lichter grijs en blauw, verzierd met een zilverkleurige bloemkraal en aquablauwe en parelmoerglans kralen
 Ring 2:


Een roomwitte viltkraal op een ondergrond van roze vilt, verzierd met aquablauwe borduursteekjes, kleine schelpjes, heel lichtroze parelmoer glaskraaltjes en een grote roze kraal, met zwarte en donkerbleuwe kraal.
Ring 3:


Een warmbruine viltkraal op een ondergrond van donkerbruin en grijsgroen vilt (beetje gesmokkeld) en versierd met een bruine kraal in de vorm van een blaadje en bruine, oranje en roomwitte glaskraaltjes.
 Ring 4:


Dit was mijn favoriet: roomwitte viltkraal op een ondergrond van grijs vilt, versierd met kleine glaskraaltjes in donkergrijs, roomwit, paars en heel lichtpaars parelmoer en bovenop een zilverkleurig bloemetje met een prachtige, van kleur veranderende grijs-paarse kraal.
 Ring 5:


Ook een mooie, toch? Een lichtblauwe viltkraal op een ondergrond van licht en donkerder grijs vilt, versierd met blauwe pailletten en glaskralen in donkergrijs, doorzichtig glas en donkerblauw, met bovenop een zilverkleurige bloem met een donkergrijze nepparel.
Welke is jullie favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten