maandag 7 april 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: eigen ontwerpen (de eerste decohangers)



De haarspeldjes, de elastiekjes, de broches, de versiering op de kinderkleertjes, het bleken allemaal opwarmertjes te zijn. Ik wilde meer. Ik wilde zelf ontwerpen en bedenken. Ik wilde leuke hergebruikspulletjes maken voor de twee markten waar ik op wilde staan. Dus ontstond het idee om zelf figuurtjes te maken, deels van restmateriaal, deels van prachtig materiaal gekocht bij de sympathieke winkel in Oosterstreek (bekijk de webshop eens als je van vilten spulletjes houdt.) (en dat neem ik wel aan, anders las je dit ook niet.) (Aan de andere kant kende je in dat geval die winkel vast al) (Maar ik dwaal af. Focus, Dieuwke, focus. Oh ja die link: http://www.catalogusnielsholgersson.nl/linkje En die figuurtjes bevestig ik aan kransen en hangers van de kringloop. Superleuk om te doen, ik kan mijn creativiteit de vrije loop laten en het eindresultaat is hergebruikkunst, ideaal voor de verkoop. 

Je zult hier de komende tijd alle hangers vinden die ik in een paar weken tijd bij elkaar heb geknutseld. Allemaal gemaakt om te verkopen op de markten waar ik wil staan. Want toen ik hier eenmaal mee begon ging ik goed los: ik kon niet meer ophouden! In een week of vier maakte ik zoveel, dat ik ruimte moest vinden om het allemaal goed op te bergen tot de markten er aan kwamen. Ik maakte ze ’s avonds en in het weekend in mijn vrije tijd, in de bus op weg naar mijn werk en in tussenuren als ik niets hoefde na te kijken. Wat een ontdekking is dit toch. Geen hogere kunst, of anderszins hoogdravend, maar wat is het fijn voor iemand die zo vaak zo erg in haar hoofd zit om met haar eigen handen leuke dingetjes te maken.  Jullie input voor de prijzen wordt weer bijzonder op prijs gesteld: how about 4,95 voor de kleine hanger en 9,95 voor het meisje met de fez?

kleine hartjeshanger


Meisje met fez en hartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten