vrijdag 26 oktober 2012

Nieuwe doelen!

Deze week was het vakantie en had ik dus even wat meer tijd om zomaar wat te doen. Dat vind ik altijd fijn, zomaar wat doen. Een van de redenen waarom ik dol ben op vakanties. Ik ben er niet altijd even goed in, vooral toen ik het veel drukker had dan tegenwoordig propte ik de vakantie vol met dingen waar ik normaal geen tijd voor had. Nu ik minder werk, geen studie meer heb en iemand heb om praktische zaken mee te delen, is mijn dagelijks leven een stuk relaxter geworden. En heb ik – althans deze vakantie – geen moeite meer om af en toe wat te niksen. Ik had wel wat dingen gepland, maar lekker weinig en daar had ik dan ook nog eens alle tijd voor.

Een van de dingen die ik wilde doen was het opstellen van nieuwe doelen. Dat is gelukt! Je kunt ze hierboven alvast lezen. Ik zal morgen of overmorgen beginnen met het maken van opmerkingen bij een aantal van de nieuwe doelen, ter verduidelijking. Voor nu laat ik het bij de lijst die hierboven staat.

Het maken van een nieuwe lijst en direct maar werken aan een van de doelen erop (kaartje sturen aan iemand) confronteerde me weer even met het waarom van dit blog en vooral de doelen. Ik ben van mezelf nogal dromerig aangelegd en er zijn momenten waarop ik overspoeld word met ideeën. Tegelijkertijd ben ik snel afgeleid en niet altijd even daadkrachtig. Het heeft mij altijd geholpen om dingen op te schrijven, met name in emotioneel turbulente tijden. Tegenwoordig ben ik gelukkig behoorlijk evenwichtig, maar schrijven helpt me nog steeds. Het maakt ideeën, plannen en ambities die in mijn hoofd rond dwarrelen als de blaadjes buiten concreet. Het helpt me ook bij het bepalen van de prioriteiten van al die zaken. En vooral helpt het me bij het bewust beleven van mijn leven. Door me dingen voor te nemen en daar regelmatig over te schrijven ben ik me – meer dan vroeger- bewust van alle schoonheid en fijne dingen die ik tegenkom. Besef ik meer dan ooit wat voor gezegend mens ik eigenlijk ben. Dus ik schat in dat ik nog wel een tijdje doorga met dit blog.

Ik had niet alleen tijd voor een aantal dingen die ik me voorgenomen had, maar ook voor dat wat zich onverwacht aan diende. Toen ik begin deze week mijn verdrietige moment (of beter een hele dag) had kon ik dat echt even ervaren, om daarna een oplossing te bedenken. Dat zat zo. De dag nadat ik besloten had dat er geen expositie zou komen, en merkte hoe verdrietig ik werd van het idee dat er dus ook geen boekpresentatie zou zijn, werd er een grote doos bezorgd. De boeken waren binnen! Alle veertig! Toen ik de doos opende voelde ik me nog steeds een beetje verdrietig. Maar even later ontving ik een e-mail van een goede vriendin die al geregeld had de 10e te komen, en die vroeg of ze nog steeds welkom was. Uiteraard! Toen besloot ik om er toch een klein feestje van te maken. Ik had immers al hapjes klaarliggen in de vriezer voor de expositie (ver van tevoren voorbereiden betekent minder stress, vandaar dat ik al begonnen was.) dus die haal ik alsnog de tiende tevoorschijn. En ik nodig een paar mensen uit die misschien toch al wilde komen, zoals mijn vriendin. Al komt er verder niemand, mijn man, kinderen en een goede vriendin is ook feestelijk. En ik wil gewoon graag even een moment om stil te staan bij mijn boek. Zodat ik daarna echt verder kan gaan. Want zoals er te lezen valt bij mijn nieuwe doelen: er staat een nieuwe op stapel... Daar over een volgende keer meer.

Het enige dat ik nu nog ga doen is mijn doel om honderd lezers te vinden voor 'een duidelijk gevoel van onbehagen' nog eens onder de loep te nemen. In mijn voorlaatste bericht had ik een voorlopige berekening gemaakt van het aantal lezers tot nu toe. Rekenen is echter niet mijn sterkste kant, dus zat er een foutje in. Er is een van de boeken die mijn vrienden uit Leeuwarden besteld hebben die niet alleen door mijn vriendin gelezen word, maar ook door haar echtgenoot. Dat zijn dus twee lezers op een boek. En daarmee zat ik op lezers ipv . De dag na deze berekening kreeg ik echter een sms van een goede vriend uit Apeldoorn die drie boeken in een keer bestelde! Een voor zichzelf, een voor een collega en een voor zijn ouders. Gesteld dat een van zijn ouders het boek ook echt gaat lezen zit ik nu dus op lezers. Ik ben er nog lang niet, maar dit is al heel mooi!

I'm on a roll de laatste tijd dus verwacht van mij zeer binnenkort een nieuw bericht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten