maandag 13 oktober 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: Vakantietassenhanger 1

In de vakantie, toen we een weekje weg waren met de vouwwagen, geen tv en internet in de buurt (wel een aantal heel dikke, mooie boeken, die ik ondanks mijn geknutsel ook nog allemaal uit heb gekregen!) maakte ik in rap tempo de ringen waarvan je al een aantal hebt kunnen zien en de komende tijd nog meer kunt verwachten. Maar torn between two lovers lonkten de tassenhangers ook weer.

Mijn lieve zusje heeft momenteel een bruine tas met groen borduurwerk. Hierdoor geïnspireerd besloot ik tot het maken van een groene tassenhanger. Normaal vind ik het mooi om allerlei (nieuw en vintage) kantte gebruiken bij mijn tassenhangers, maar deze had ik niet in het groen. Toevallig gingen we in de vakantie ook even naar een plaatselijke kringloop (hoewel, geheel toevallig is het natuurlijk niet, aangezien mijn man en ik beide kringloopverslaafden zijn. Had ik al eens verteld dat onze allereerste date in een kringloop was? ) En low and behold: daar vond ik heel mooie zachtgeel kant in een strook (afgeknipt van een vintage nachthemd of peignoir vermoed ik vanwege de rafelige randjes). Dat paste wat mij betreft ook best bij groen en dus werd de tassenhanger uiteindelijk zo:

De vredesduif met palmtak in de mond en het vredesteken eronder vond ik heel mooi. En toepasselijk om deze zomer met nare gebeurtenissen...

In z'n geheel aan mijn nieuwe groene tas.

De bovenkant.

en de onderkant in close up

Geen opmerkingen:

Een reactie posten