zaterdag 25 oktober 2014

Vrolijke Vilt Verhaaltjes: Ringen VI

Vorige keer noemde ik al dat ik mijn ringen wil verkopen voor 5,95. Je kunt ze over een aantal dagen in mijn wepsjop verwachten. Hoe ik ze maakte? Eigenlijk heel simpel. Van een halve viltkraal op een vilten rondje met schulprand, versierd met glazen kraaltjes, andersoortige kraaltjes, mooi lint en vilt in andere kleuren, of zijden roosje ( grotendeels verzameld uit kringlopen, of afkomstig van gesloopte sieraden uit tweedehands winkels) met speciale sieradenlijm gelijmd op een lege ring van nikkel. De maat is 18, maar de ring is verstelbaar dus makkelijk groter of kleiner te maken. Deze ringen koop ik in bij een sieradengroothandel, en zijn makkelijk te gebruiken voor deze mooie snoeperige ringen.

Voor deze een na laatste ring gebruikte ik echter een ring die ik voor 1 euro bij de kringloop vond. Weet niet van welk materiaal het is gemaakt, maar is stevig en net als de andere in maat verstelbaar. Kijk maar:

Basis is een warmroze halve vilten kraal, op een ondergrond van mintgroen vilt.

Versierd met glitterband, glaskralen en een ster van grijs vilt.


 De laatste ring die ik deze vakantie maakte is deze:

Dit is weer een zoet taartje!

Basis is een aqua blauwe halve vilten kraal, op een ondergrond van grijs vilt, versierd met een roze halve minikraal, allemaal kleine glaskraaltjes en een grotere doorzichtige glazen vlinderkraal bovenop.

Van bovenaf gezien is te zien hoeveel kleine kraaltjes er op deze ring zitten.
Ik denk erover om voor de volgende ronde ook een paar zilveren ringen te bestellen. Net iets mooier en steviger en duurzamer. De prijs van een ring komt dan wel een stuk hoger te liggen, op zo'n 21,95 i.p.v. 5,95. Wat vinden jullie? De investering waard?

En voor ik het vergeet, aanstaande maandag weer een extra blogloze dag voor Dieuwkevlinder. Woensdag ben ik er weer met een nieuw bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten