zaterdag 20 oktober 2012

Bijkomen en terugblikken laatste deel

Ondanks een dagje weg naar good old Ljouwert (even de stad in en een 4 jarige bijna birthday girl bezoeken met mijn twee oudste meisjes) toch weer een nieuw berichtje. Aankomende week is het herfstvakantie en wil ik zo weinig mogelijk doen; even bijkomen van de drukte, maar ook een nieuwe doelenlijst maken. Heel relaxed, in een stoel en met een kop thee erbij, gewoon in een mooi schriftje. Dan komt het later wel op mijn blog. Maar... Dat mag ik pas van mezelf (oh, ik ben zo streng) als de terugblik klaar is. Dus hier wie ko:

10. Elke week opschrijven waar ik die week blij mee was.
Heb ik niet gedaan, maar in het een lijn per dag dagboek komt dit eigenlijk ook al aan de orde, dus daarin schrijven lijkt me wel voldoende. Opschonen, dit doel vervalt!
9. Weer aan yoga gaan doen.
Heb ik gedaan. Precies drie keer. In 7 maanden tijd. Dus om nou te zeggen dat dit doel behaald is? Neen. Blijft staan.
8. Af en toe iets alleen doen met Maya en Lente.
Vandaag gedaan, met hen alletwee. Met Maya alleen heb ik deze zomer een verwenavond en middag gehad (tapas gegeten, elkaar massages, gezichtsbehandeling en manicure en pedicure gegeven) Was heel erg leuk. Ik wil graag binnenkort weer iets met haar doen. Met Lente doe ik minder met zijn twee, moet ik ook maar eens wat verzinnen. Either way, dit is een doel dat hopelijk mijn hele leven lang blijft staan.  

7. Niet te uitgebreid met boekhouding bezig zijn; geldzorgen loslaten.
Dit is gelukt, dankzij mijn baan wat te goed. Juist te weinig aan geld gedacht en iets teveel uitgegeven. Maar verstandig bezig zijn is iets anders dan zorgen maken. Dat wil ik echt niet meer. Misschien dat ik deze ga combineren met het eerdere doel van bewust boodschappen doen. Kom ik nog op terug.
6. Genieten van mijn kinderen.
Doe ik. Niet elk moment van de dag, maar wel iedere dag even. En soms zelfs langer. Mijn kinderen rock!
5. Genieten van de eerste tijd met Lotus.
Zie bovenstaande. Juist omdat het zo'n heerlijk, rustig, vriendelijk meiske is, kost het werkelijk geen enkele moeite om elk moment met haar te koesteren.
4. Bevalling Lotus overleven; angsten hieromtrent loslaten. 
Dit doel was al behaald: ik denk met goede gevoelens terug aan mijn bevalling van haar. Als enige van al mijn bevallingen...

3. Lief zijn voor mijn geliefde; energie stoppen in het goed houden van onze relatie, tijd nemen voor elkaar.
Vorige week voor het eerst een avond met elkaar weg geweest. Niet voor het eerst sinds Lotus er is zoals misschien te verwachten zou zijn, maar voor het eerst ooit. Door allerhande redenen hadden we dat nog nooit gedaan. Wel uit eten en wel overdag samen weg, maar nog nooit samen een avond weg. En het was leuk! Samen naar het theater geweest en genoten van de muziek van mijn lievelingsband. Toen merkte ik weer even hoe fijn het is om echt even samen te zijn. Dus dit zijn we vaker van plan. In elk geval blijft dit staan. Al was het alleen maar als reminder.

2. Lief zijn voor mezelf; tijd voor mezelf nemen door af en toe leuke dingen alleen te doen, zoals schrijven in een mooi schrift, bloemen voor mezelf kopen, Omnia of een luisterboek luisteren.
Dit doe ik wel, maar niet heel vaak. Misschien maar eens vaker? Goed, deze blijft dus ook staan.
1. Genieten van mijn leven.
Doe ik. Met volle teugen. Dwars tegen de onvermijdelijke stroom van gewoonte, regelmaat en sleur in, geniet ik van de dingen die ik doe, de mensen om me heen, het opgroeien van mijn kinderen, de rode blaadjes in mijn tuin, de herfstwarmte, de aanstaande winter, de glimlach van een onbekende, het uitkomen van een lang gekoesterde droom, de man die ik zonder het te weten altijd al wilde en die de rest van mijn leven bij mij wil blijven, van de strakke broeken die ik weer pas, van het beeld in de spiegel die me aangenaam verrast, van alle liefde en drukte en kusjes die ik elke dag krijg. Ik ben een gezegend mens.



en omdat het leven gewoon doorgaat, volgt er een nieuwe lijst, met oude en nieuwe doelen. Maar eerst: rust en bijkomen. En die kop thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten