dinsdag 22 mei 2012

Kort updeetje tussendoor


Hier zit ik dan. Buiten, laptop op de knietjes, verlengsnoer door het raam naar binnen. Luisterend naar de tsjirpende en anderszins fluitende vogeltjes, genietend van het mooie, eerste echte zonnige weer dit jaar. En wat doe ik? Ik bereid de lessen voor komende week voor, schrijf een sollicitatiebrief en werk aan teksten voor mijn website. Ik zal je eerlijk zeggen: ik zou hier best aan kunnen wennen. Het geeft me zo'n heerlijk gevoel van vrijheid: kunnen werken wanneer ik wil, waar ik wil, hoe ik wil. (nou ja niet helemaal natuurlijk, want ik heb op dit moment een negen weken oude baas wiens wensen ik zes keer per dag moet opvolgen. Maar dat zijn dan wel heerlijke pauzes en het baasje is zo schattig dat ik haar met alle liefde op haar wenken bedien.) (En tot een week geleden waren het nog zeven voedingen op een dag en dat is nu dus al terug gegaan naar zes.)

Ik hoop echt dat het gaat lukken om mijn Engels voor de basisschool plannen van de grond te krijgen. Ik zou het heerlijk vinden om af en toe een paar weken ergens les te geven en vervolgens weer ergens anders. Ik merk dat het me een heel goed gevoel geeft om met de realisatie daarvan bezig te zijn. En laten we wel wezen: het weer werkt ook wonderbaarlijk mee. Zelfs theezakjes vouwen is leuk werk als je het zo buiten kunt doen (althans dat stel ik me voor)

Nu weer verder...  

1 opmerking: